Retourneren


* Iets terugsturen?

Je mag een artikel terugsturen, zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.

* Wat moet je doen als je een klantaccount hebt?

  • Je kunt een retourzending aanmaken door naar je Huitenga account te gaan en te klikken op bestelgeschiedenis.
  • Vervolgens kun je de bestelling, of een onderdeel van een bestelling selecteren die je wilt terugsturen.
  • Je kunt eventueel een verklaring toevoegen waarom je een artikel terugstuurt.
    Als je het artikel terugstuurt omdat je een klacht hebt over het product, moet je een reden toevoegen om de verzendkosten die je maakt ook gecrediteerd te krijgen.
  • Daarna klik je op "retourzending aanmaken.
  • Voeg altijd de retourbon bij het pakket zodat we weten van wie het retourpakket afkomstig is.

Je retourzending wordt door ons in behandeling genomen en je kunt de status volgen in je Huitenga account. Zodra de geretourneerde bestelling bij ons binnen is en door ons is gecontroleerd, wordt je bestelling gecrediteerd en gaan we over tot terugbetaling. Het bedrag staat binnen enkele dagen, maar uiterlijk binnen 14 dagen na verwerking van het retour op je rekening. Tegoeden die ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet terug of uit.

* Wat moet je doen als je geen klantaccount hebt?

  • Stuur een mailtje naar webshop@huitenga.nl waarmee jij je retour aankondigt.
  • Je kunt eventueel een verklaring toevoegen waarom je een artikel terugstuurt. Als je het artikel terugstuurt omdat je een klacht hebt over het product, moet je een reden toevoegen om de verzendkosten die je maakt ook gecrediteerd te krijgen.
Zodra de geretourneerde bestelling bij ons binnen is en door ons is gecontroleerd, wordt je bestelling gecrediteerd en gaan we over tot terugbetaling. Het bedrag staat binnen enkele dagen, maar uiterlijk binnen 14 dagen na verwerking van het retour op je rekening. Tegoeden die ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet terug of uit.

* Belangrijk!

Het is de bedoeling dat je het artikel in herroepingsperiode niet gebruikt hebt; het gaat dus om een zichttermijn. Tijdens deze termijn mag je het artikel bekijken en eventueel uitproberen zoals je dat in onze fysieke winkel ook zou kunnen doen. Artikelen die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt of vermaakt, kunnen niet geretourneerd worden. Dit geldt ook voor artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn.

Als je het artikel bekijkt, behandel dan de verpakking heel zorgvuldig. Als de verpakking beschadigd raakt, of als het product niet in originele verpakking wordt teruggestuurd, kunnen wij een vergoeding in rekening brengen. Dit is afhankelijk van het product en de verpakking ervan.

Als je iets terugstuurt, ben je zelf aansprakelijk voor voor verlies of beschadiging. Ook de kosten om het artikel terug te sturen, moet je zelf betalen.